AIDS Tedavisi

HIV/AIDS in tedavisinde olumlu gelişmeler vardır. Günümüze kadar bulunan ilaçlardan farklı etki mekanizmalarında olanların ikisinin ya da üçünün birlikte kullanımıyla HIV pozitif kişilerin kaliteli ve uzun bir yaşam sürebilmeleri sağlanmaktadır. Tedavi doktor kontrolünde ve kesintisiz olarak yaşam boyu sürdürülmelidir. 

HIV in Dezenfeksiyonu Yapılabilir mi?

Spermdeki ve vajina salgısındaki HIV, dış ortamda birkaç saatte, kuru ortamda ise yarım saatte ölür. HIV kurumuş kanda da kısa zamanda ölür.

Hastanın, ya da seropozitif kan, sperm veya vajina salgısının bulaştığı eşyadaki HIV in öldürülmesi: Eşyayı birkaç dakika kaynatarak ya da 60 C° de 30 dakika ısıtarak virus öldürülür.

Sulandırılmış çamaşır suyu temas ettiği HIV i 10 dakika içinde öldürür. Sodyumhipoklorid, çamaşır suyunda bulunan etkili maddedir, içinde klor vardır. Çamaşır suyu şişesinin üzerindeki tarifeye göre (genellikle 10 kez) sulandırılarak kullanılır. Sulandırılan çamaşır suyunda klor kokusu bulunmalıdır. Çamaşır suyu kullanılacağı zaman sulandırılmalıdır, durmakla bozulur. Çamaşır suyu madensel eşyaya zarar verir.

Ultraviyole ile ışınlama (mavi ışık) HIV in yok edilmesi için önerilmeyen bir yöntemdir. Ultraviyole ışını doğrudan temas ettiği yüzeydeki mikropları öldürür. Cismin altında kalan mikropları öldürmez.

Deri HIV den Nasıl Arındırılır?

Su ve sabunla iyice yıkama ile (en az 15 saniye) bütün mikroplar gibi HIV de deriden uzaklaştırılabilir. Yıkandıktan sonra derinin alkol ile temizlenmesi uygun olabilir. Yaralanma durumunda yara yeri, önce sabun ve su ile iyice yıkanmalı, ardından tentürdiyot veya betadin gibi bir antiseptik ile temizlenmelidir.

HIV tedavisi nedir? HIV tedavisine ne zaman başlanmalıdır?

HIV tedavisi için verilen ilaçlar antiretroviraller olarak sınıflandırılır. Antiretrovirallerin güçlü ve uzun süreli etkisini garantilemek için, üç (bazen daha fazla) anti-HIV ilacı almak gerekir

Günümüzde kullanılan HIV tedavisi bedenden virüsü atmaz. Onun yerine HIV’in çoğalmasını engelleyerek ve dolaysıyla HIV’nin bağışıklık sistemi üzerindeki hasarını azaltarak hayatınızı uzatır ve sağlıklı yaşamanızı sağlar.

HIV tedavisine ne zaman başlanmalıdır?

Anti-HIV ilaçları almaya başlamanın en iyi zamanı konusunda açık bir kanıt yoktur. Bu da doktorunuzla tedaviye hemen başlamanın veya geciktirmenin avantaj ve dezavantajlarını tartışmanız gerektiği anlamına gelir. Güncel geçerli görüşe göre :

  • Eğer HIV veya AIDS belirtileriniz varsa. 
  • Eğer CD4 hücre sayınız 350 civarındaysa, o zaman tedaviye başlamak gerekir.

Eğer HIV çok yakın zamanda bulaştıysa ;

HIV bulaşmasından sonraki ilk altı aylık döneme birincil enfeksiyon dönemi denir. Bu dönemde tedaviye başlamanın, daha uzun ve sağlıklı hayata yol açacağına dair bir kanıt yoktur.

Fakat bazı doktorlar bu sürenin müdahale için ideal bir zaman olduğuna çünkü sonraki zaman içinde enfeksiyonun bağışıklık sistemine daha fazla zarar vereceğine ve böylece HIV’e karşı daha az yanıt verilebileceğine inanmaktadırlar.

Ancak pek çok insan enfeksiyondan aylar veya yıllar sonrası belirtilerin ortaya çıkmasıyla enfeksiyona yakalandıklarının farkına varırlar.

Bu olası avantaj, ilaçların yan etkileriyle, tedavinin hayat kalitenizi olumsuz etkilemesiyle ve tedavinin HIV’e karşı etkisini yitirmesi durumunda ilaca dirençli bir virüs ile baş başa kalabileceğiniz olasılıklarıyla karşılaştırılmalıdır.

HIV bulaşmasından sonra tedaviye başlamanın faydaları ve riskleri konusunda yapılan küçük araştırmaların sonuçları ikna edici olmaktan uzaktır. HIV bulaşmasından hemen sonra tedaviye başlayan bazı kişilerde çok düşük seviyede virüse rastlanmış ve bu durum tedaviyi kestikten sonra da devam etmiştir. Fakat diğer taraftan bu durum bu yaklaşımı deneyen başkaları için geçerli olmamıştır. Bu konuda belirsizlik olduğu için çok daha büyük bir araştırma bu aşamada tedavinin faydalarını araştırmaktadır. Sonuçları bir kaç seneye kadar açıklanacaktır.

Bu sonuçlar açıklanana kadar HIV bulaşmasından hemen sonra tedaviye başlaması önerilen kişilerin özellikleri aşağıda verilmektedir:

  • Herhangi bir AIDS-tanımlayıcı hastalığı olanlar.
  • HIV ile ilişkili nörölojik (beyin) hastalıkları olanlar.
  • Üç ay veya daha fazla süreyle 200 den aşağı CD4 hücre sayımı olan kişiler.


Eğer (kronik) enfeksiyonunuz varsa fakat belirtileriniz yoksa ; 

CD4 sayımınız 200 den aşağı düşmeden hemen HIV tedavisine başlamalısınız. Eğer tedaviye CD4 sayımınız 200 altındayken başlarsanız, 200 üstünde başlamaya göre, sağlık problemleri ve hatta kısa vadede ölüm riskiniz daha yüksek olacaktır.

Şu anda HIV tedavisine CD4 hücre sayımınızın 350 civarinda olduğu zaman başlamanın faydalı olduğu konusunda mutabakat bulunmaktadır. Doktorunuz tedaviye başlama konusunu CD4 hücre sayımınız bu rakam civarındayken düşünmelidir ve size de tedaviye hazır olur olmaz başlamanız önerilmelidir. Tedaviye CD4 hücre sayımınız 350 dolaylarındayken başlamanın, sadece HIV ile ilişkili hastalıkların değil ayni zamanda kalp, böbrek, karaciğer ve bazı kanserler gibi ciddi hastalıkların da gelişme riskini azalttığına dair güçlü kanıtlar bulunmaktadır.

CD4 hücre sayımınız 350 civarındayken tedaviye başlamak aşağıdaki özelliklerden herhangi birine sahip kişiler için özellikle önerilmektedir:

  • Viral yükü 100,000 üzerinde olanlar.
  • Hızla düşen CD4 hücre sayımı (senede 80 veya daha fazla hücre).
  • Herhangi bir HIV ile ilişkili hastalık.
  • Hepatit B virüsü veya hepatit C virüsü koenfeksiyonu.
  • 50 yaş üstü.
  • Kalp hastalığı riski.
  • HIV-negatif biri ile ilişkide olanlar.
  • Bazı doktorlar, Afrika etnik kökenli olup böbrek hastalıklarından muzdarip kişilerin de bu aşamada tedaviye başlamalarını önermektedir.


Eğer tedaviye başlamanız önerilmişse ama kabul etmiyorsanız, kararınızı periyodik olarak gözden geçirmeli ve CD4 hücre sayımınızı ve viral yükünüzü genelde önerilen aralıklardan daha sık olarak kontrol ettirmelisiniz.

HIV hastalığı veya AIDS belirtileri gösteren kişiler

AIDS tanımlayıcı enfeksiyon veya kanser tanısı konulan herkesin HIV tedavisine başlaması önerilir. Tüberkülöz bunun istisnasıdır eğer CD4 hücre sayımınız 350 nin üstündeyse.

Ekseri vakalarda, enfeksiyon tedaviniz bitince HIV tedavisi başlatılacaktır. Bunun nedeni anti-HIV ilaçlarının bazen enfeksiyon tedavisi ilaçlarıyla etkileşime girebilmesidir. HIV tedavisi ve bazı enfeksiyon ilaçlarının beraber alınması durumunda bağışıklıklık yeniden yapılandırılmasına bağlı inflamatuar sendrom adı verilen, olumsuz bir dizi semptomların oluşması riski ortaya çıkabilir.

Lenfoma tanısı size konulduysa, kemoterapiye başlar başlamaz HIV tedavisine başlamalısınız.

Kaynak: www.aidsvehiv.com/hiv_infeksiyonlarinin_tedavisi.htm
               www.aidsmap.com

Share:

2 yorum

  1. Herkese merhaba benim adım U.K'dan Marian, bu aracı, Dr. ABIOLA'nın beni hivden nasıl iyileştirdiğine dair bu harika ifadeyi paylaşmak için kullanmak istiyorum. Bu hastalığın kurbanı oldum ve bu yüzden acı çekiyordum, yaşam tarzım işe yaramazdı. İnsan olarak umudum gibi davranmıyordum, bu hastalığın nasıl yok edilebileceğine dair düşüncelerimi kaybettim.
    tedavi o zaman beni bu dünyadan çıkarmak için ölüm arıyordum.
    Bir gün ben Dr. ABIOLA adında bir adamla temasa geçtim, hastalığımdan bahsettim ve onunla temasa geçerken doğru kararı verdiğimi ve tüm sorunumun çözüleceğini söyledi. Hazırlanması için kullandığı az miktarda para dahil
    bana kurye servisi ile göndereceği otları, bana gönderdiği otları kullanıyorum ve 14 gün konuştuktan sonra hastanede test yaptırmamı söyledi ve ben de yaptım, doktor bana dedi ki HIV negatifim ve çok mutlu oldum ve ona teşekkür etmeye gittim. Ayrıca, bu hastalıklardan bıkan ANTHRUXshe adını alan arkadaşımdan birini getirdim; hastalığın iyileştirilmesi de bana hastaya gitmem gerektiğini ve bu konuda uzman olduğu insanlara yaymam gerektiğini söyledi;
    Büyü döküm
    Aşk büyüsü
    Kırık evlilik büyüsü
    HIV / yardım kür
    Gebelik büyüsü
    Carncer
    Uyuz
    Lupose
    karaciğer kanseri
    uçuk
    karaciğer kanseri
    şeker hastalığı
    eski sevgilini geri getir
    HPV
    Deadly.diseases.cure@hotmail.com ya da whatsApp +2348100609098 web sitesi aracılığıyla deadlydiseasescure.webs.com adresinden iletişime geçin

    YanıtlaSil
  2. Herkese merhaba benim adım U.K'dan Marian, bu aracı, Dr. ABIOLA'nın beni hivden nasıl iyileştirdiğine dair bu harika ifadeyi paylaşmak için kullanmak istiyorum. Bu hastalığın kurbanı oldum ve bu yüzden acı çekiyordum, yaşam tarzım işe yaramazdı. İnsan olarak umudum gibi davranmıyordum, bu hastalığın nasıl yok edilebileceğine dair düşüncelerimi kaybettim.
    tedavi o zaman beni bu dünyadan çıkarmak için ölüm arıyordum.
    Bir gün ben Dr. ABIOLA adında bir adamla temasa geçtim, hastalığımdan bahsettim ve onunla temasa geçerken doğru kararı verdiğimi ve tüm sorunumun çözüleceğini söyledi. Hazırlanması için kullandığı az miktarda para dahil
    bana kurye servisi ile göndereceği otları, bana gönderdiği otları kullanıyorum ve 14 gün konuştuktan sonra hastanede test yaptırmamı söyledi ve ben de yaptım, doktor bana dedi ki HIV negatifim ve çok mutlu oldum ve ona teşekkür etmeye gittim. Ayrıca, bu hastalıklardan bıkan ANTHRUXshe adını alan arkadaşımdan birini getirdim; hastalığın iyileştirilmesi de bana hastaya gitmem gerektiğini ve bu konuda uzman olduğu insanlara yaymam gerektiğini söyledi;
    Büyü döküm
    Aşk büyüsü
    Kırık evlilik büyüsü
    HIV / yardım kür
    Gebelik büyüsü
    Carncer
    Uyuz
    Lupose
    karaciğer kanseri
    uçuk
    karaciğer kanseri
    şeker hastalığı
    eski sevgilini geri getir
    HPV
    Deadly.diseases.cure@hotmail.com ya da whatsApp +2348100609098 web sitesi aracılığıyla deadlydiseasescure.webs.com adresinden iletişime geçin

    YanıtlaSil