ASTIM


Astım  solunum yollarının süregelen bir iltihap sonucu aşırı derecede duyarlı olmasına ve bazı etkenlerle zaman zaman daralmasına neden olan bir solunum yolu hastalığı ve dış ortamda bulunan çeşitli alerjenler, sigara dumanı, egzersiz, soğuk havaya maruz kalma gibi tetikleyici faktörlere karşı, hava yollarının (bronşların) daralması ile kendisini gösteren  kronik bir akciğer hastalığıdır. 

ASTIM'ININ NEDENLERİ

  • Çevresel faktörler ve aileden gelen kalıtsal faktörler astımda oluşumunda rol oynarlar.  Bu faktörler hastalığın ya da astım nöbetinin oluşmasına neden olur. Ailede astım hastası olanlar bu hastalığa daha yatkındırlar.
  • Allerjik faktörler; Kişilerin bazı maddelere karşı daha duyarlıdır. Çiçek, ev tozları, kedi tüyü, evde yaşayan bazı böcekler
  • Ortamın nemli olması astımı tetikleyen bir faktördür.
  • Mevsimlik değişiklikleri özellikle soğuk mevsimler astımı daha çok tetikleyebilir.
  • Bazı kimyasal maddeler özellikle solunum yolu tahriş edenler
  • Kömür, sigara dumanı, tebeşir tozu, parfüm ve kirli hava gibi durumlar astımı tetikler
  • Egzersiz yapmakta solunumu zorlaştırdığından dolayı buda astımı tetikleyebilir. Bunun için dikkat etmek gerekir.
  • Astımın başlamasına sebep olacak bazı mesleklerde vardır. Bunlar; kuaförler v.s. 

ASTIMDA GÖRÜLEN BELİRTİLER
  • Bronşlar daraldığında nefes almakta zorluk çekilir. Yani hırıltılı bir şekilde nefes alınıp verilir. 
  • Öksürük; Özellikle gece ve sabaha karşı görülen öksürükler
  • Rahatsızlık ileri boyutta ulaştığında morarma da görülebilir. 
  • Göğüs bölgesindeki kaburguların içe doğru çökmesi. Bu belirtiler sadece astıma özgü değildir. Diğer hastalıkların da habercisi olabilir. Astım belirtileri özellikle sabaha karşı görülebilir. 
Bu belirtiler görüldüğü anda zaman kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. 


ASTIMDA TEDAVİ; Astım çok ileri safhaya ulaşmadan tedavi edilmelidir. Çünkü dönüşümsüz bir safhaya girmeden kolay bir şekilde tedavi edilebilir. Astım tedavisinde genellikle ilaçlar kullanılır. İlaçlar solunum yoluyla alınır. Düzenli tedavi gören hastaların büyük çoğunluğunda, astım yaşamı olumsuz yönde etkilemez. Ancak eksik ya da düzensiz tedavi veya bilinçsiz ilaç kullanımı, hastalığın giderek ilerlemesine, atak sıklık ve şiddetinin artmasına ve nihayetinde hastanın sürekli atak taymış gibi nefes darlığı ve diğer şikayetlerle yaşamasına neden olur...

 Bunun için astım ile karşılaşan insanların direk Zaman kaybetmeden direk DOKTORA gitmeliler.



Paylaşım bilgi amaçlıdır. BİLGİNİN DOĞRU ADRESİ DOKTORLARINIZ.

Kaynak; İnternetteki Bilgilerden Derlenme Yapılmıştır. ( R.ALTUN )

Share:

0 yorum